Thailand

30 maart 2010 - Bangkok, Thailand

Ik ben ondertussen aangekomen in Bangkok, waar het een gekkenhuis is! Maar ik vind het wel een superleuke stad! Overal tuk - tuks (taxibrommertjes) en mensen die je van alles willen verkopen, dr moeder nog, als je maar dokt. Ik moet zeggen dat ik nu voor het eerst echt het idee heb dat ik in Thailand zit. Hiervoor waren we in het zuiden, deden we de eilanden.

PHUKET
We vlogen van Kuala Lumpur naar Phuket, waar het zo toeristisch is als de pest. Je kunt je het niet voorstellen, overal zie je oude witte mannen met jonge thaise meisjes, echt smerig gewoon. De kerels willen duidelijk een jong ding en de meisjes doen het overduidelijk voor het geld, maar iedereen lijkt gelukkig met de situatie.
Toen we net aankwamen in Thailand moest ik heel erg wennen, zorgen dat ik mijn geduld niet verloor. Elke 10 seconden komt er iemand op je afgestormt: 'teksi teksi? where you go?' ze komen voor je staan, lopen je achterna, vragen hoe je heet waar je vandaan komt welke taal je spreekt en hoeveel je per maand verdiend, en dat zijn allemaal heel normale vragen. 1000 x per dag. Maar goed ondertussen ben ik eraan gewend en weet ik er mee om te gaan.
Ook moest ik (weer) wennen aan de hitte. Thailand is heter dan waar ik tot nu toe geweest ben.

KOH PHI PHI
Van Phuket namen we de boot naar Koh Phi Phi, een superleuk eiland. Vanaf hier deden we een dagtour. We bezochten Maya Bay, het strand waar 'The Beach' gefilmd is. Leo was helaas nergens te bekennen ;) maar het strand was adembenemend mooi, staat zeker in mijn top 5 van mooiste plekken nu.
We lagen hier op het strand, zwommen in het heldere water en snorkelde tussen de honderden vissen. Ook zagen we zonsondergang vanuit het bootje dat ons meenam.

KRABI en KAO SOK
Van Koh Phi Phi namen we de boot naar Krabi, waar we 2 dagen voornamelijk op het strand lagen, en vanuit hier besloten we dat verandering wel lekker zou zijn dus gingen we 3 dagen hiken in de jungle van KAO SOK, een schitterend mooi National Park.
We liepen de eerste dag op eigen houtje, en verdwaalde compleet dus ipv 12 km liepen we er bijna 20 :s. De volgende dag hadden we gelukkig een gids, die 4 woorden engels sprak maar toch supergrappig was, en we konden bij verschillende koele watervallen in het koude water springen, wat heerlijk was! De derde dag vielen mijn voeten er bijna af maar mocht ik op de rug van mijn lieve vriend de olifant.. aaahhh... wat was dat gaaf zeg! Vond het wel een beetje zielig voor de olifant maar het was zo cool om erop te zitten! Zo gingen we de 3e dag de rivieren over, van voor naar achter van links naar rechts, want als hij een stap naar voren doet slinger je bijna je zitje uit haha.. De olifanten liepen onder de bananenbomen door waar je ze mocht plukken en eten en voeren, en ook verse ananasen kon je zo pakken. Je moest alleen wel oppassen dat de apen die voorbijgeslingerd kwamen ze niet afpakte haha..

KOH PHANGAN
Van de jungle was het tijd om naar het laatste eiland te gaan, KOH PHANGAN, waar we 4 nachten bleven voor beroemde Full Moon Party. We lagen 3 dagen op het strand en s avonds gingen we alle pre-party's af.
De Full Moon Party zelf was NIET NORMAAL! Zo gaaf! honder-duizenden mensen komen massaal het eiland op, het hele strand aan de zuidkust van het eiland is opgezet voor de party, overal zie je mensen in face en body-paint, met buckets (emmertjes met een liter vodka of wisky en softdrinks) die je voor 200 Baht kan kopen (3,5 euro) Aan 2 buckets heb je je zakken zeker vol voor een avond.
Dan loop je op je blote voetjes beschilderd in body-paint door de zee, terug het strand op met je bucket in je hand stuiteren op de harde muziek die overal vandaan komt, besluiten wat je wilt eten van de honderden foodstalls terwijl je naar de vuurshows kijkt. Het is ONWIJS!!
We crashte de volgende dag rond 8 uur in het heldere zonlicht ergens op het strand. Na een halfuur zo gebroken dat we toch de hotelkamer maar opzochten waar we de rest van de dag niet aanspreekbaar waren, haha.

BANGKOK
Op Koh Phangan nam ik afscheid van Abbie en Will, en de rest van de mensen die we daar ontmoet hadden. Tijd om weer lekker in mn eentje verder te gaan. Het is leuk om met mensen te reizen maar na een tijdje o zo heerlijk om weer lekker alleen verder te kunnen gaan. Weer lekker doen waar je zelf zin in heb en nieuwe mensen ontmoeten. Je ontkomt er natuurlijk niet aan dat je gewoon ruimte nodig heb na een maand 24/7 op elkaars lip te hebben gezeten.
Dus boekte ik mijn ticket naar Bangkok en vertrok. Het reisschema zag er als volgt uit:
11.00 taksi naar pier
12.30 boot naar Suratthani
16.40 bus naar treinstation
18.22 trein naar Bangkok
7.00 aankomst in Bangkok
8.30 taksi naar hostel
In de bus ontmoette ik Becky. In de trein kon ik niet slapen, ookal had ik een bedje, de trein schokte zo dat ik niet in slaap kon komen. Dus helemaal gaar kwamen we aan.
Becky en ik checkte in in het hostel, maar we konden pas om 14.00 de kamer in :s
Dus ontbeten we ergens, ik bestelde kip( wist ik veel), kwamen ze met 2 hele kippen aanlopen. Juist, en dat om half 10 s ochtends.. ' S avonds namen we de tuk tuk (I love Tuk Tuk hehe) naar de nachtbazaar, superleuk! Honderden kraampjes met overal versace riemen, Jimmy Choo tassen, Burberry portemonnee's, rolexen ed. Allemaal nep natuurlijk maar je kan het verschil niet zien, zo goed! Dus dat word nog even shoppen straks voor ik terug kom haha.

Later op de avond bezochten we Pat Pong, het redlight district van Bangkok. Onderweg weet je al dat het er aan komt, want overal duiken mannen op die met je meelopen en een lijst onder je neus duwen met : ping pong pussy, pussy banana, king pussy..
Na dit 6 keer te hebben meegemaakt ging ik de discussie aan met een van die kerels waarom hij me in vredesnaam pussy's aanbood. Zie ik er soms gay uit? Waar zijn de banana's dan? Maar goed dat was natuurlijk onbegonnen werk, haha.
Toen we halverwege de straat waren besloten we toch ergens naar binnen te gaan, waar een show bezig was., No pay, only look. Wat een trieste bedoeling was dat. 5 halfnaakte vrouwen op het podium, 3 stikoud, 1 superdik en 1 zeker een vent, maar met een mooi lichaam haha, dat wel. Maar ik op mijn kruk bewoog meer dan hun allemaal bij elkaar op het podium, behalve dan het vrouwtje dat de ping pong ballen wegschoot. (niet met dr handen overigens)
We lachte ons suf, dronken ons biertje op en kregen de rekening. 3500 Baht, en ons biertje was 100 Baht ps. No Pay, just look was niet helemaal waar dus, maar goed, ik had om eerlijk te zijn niet anders verwacht dan dat we wel genaaid zouden worden. (alleen figuurlijk gelukkig ;))
Toen we wegliepen vroegen ze nog om een tip, heb ze gezegd dat ze die mooi in dr punani konden steken.
We besloten maar een biertje te gaan drinken in een cafe waar het bier 50 Baht kostte, een hele goeie band speelde, GRATIS! Waar we gratis op de muziek konden dansen. Het was wel een supergezellige avond!

Ik blijf nog 2 dagen in Bangkok, en dan ga ik verder naar het noorden, Chang Mai, voordat de rellen hier te erg worden.
Waar ik nu zit heb ik er niet veel last van, maar het is wel duidelijk dat er van alles aan de hand is. Maar goed, zolang ze mijn hostel niet opblazen komt het wel goed :D