Singapore & Maleisie

19 maart 2010 - Kuala Lumpur, Maleisië

SINGAPORE
Nadat ik Australie verlaten heb ben ik doorgevlogen naar Singapore, op dezelfde dag als Abbie en haar broer Will. We zijn in totaal 3 dagen in Singapore geweest, en dat was genoeg.
We hebben de stad verkend, Chinatown, Little India.. Wat ik over Sing kan zeggen is simpel, het is een groot contrast. Aziatisch land met heel erge westerse invloed.
Heel modern, iedereen spreekt Engels, en heeel veel bloemen...
En nee er valt gewoon niet veel meer over te vertellen, haha..

MALEISIE
Dit was heel wat anders... Voor het eerst sinds ik aan het reizen ben kom ik natuurlijk in een echt andere cultuur terecht. Van de westerse wereld rechtstreeks naar de armoede, niemand spreekt engels, iedereen staart je aan omdat je blank bent, bussen en treinen zijn net achtbanen, wc's zijn niet meer dan gaten in de grond zonder wc papier, overal gehalal op straat als ze bidden, wat een aantal keer per dag gebeurd, en alles is zo onwijs goedkoop!! Een busrit van 4 uur: 2EUR, hostel kamer voor 3 personen voor 2 nachten: 5 EUR, uitgebreid ontbijt, lunch en dinner: 10 EUR...

We namen eerst de bus naar Melaka. Nadat de taxichauffeur die duidelijk levensmoe was ons goddank levend bij het hostel afzette, waren we kapot. We hadden 12 uur gereisd over een afstand van 100 km... Openbaar vervoer, Yes... Op naar ons bedje..
Of nou ja, 3 doeken op de grond in een kamertje: 'Japanese style' genoemd. Aha, daarom is het dus zo goedkoop..
In Melaka bezochten we oa de drijvende moskee en het Dutch square, wat niet erg dutch was in mijn ogen maar goed.

Na Melaka maakte we een stop in de hoofdstad, Kuala Lumpur. Na een dag gingen we verder door naar de Taman Negara Jungle, de oudste jungle nog bestaand. Eerst met de bus, die ons 2 uur later afdropte naast een rivier. Vanuit hier moesten we verder met de 'boot.' Toen ie aankwam varen snapte ik waarom de boottocht 3 uur zou duren. Een half uur later zaten we in de Kano van het uitzicht te genieten, want het was onwijs mooi toen we de jungle ingingen! Toen we ineens: Majo Majo Majo!! hoorde schreeuwen, of Abbie en ik even het water met een bekertje eruit wilde scheppen want de boot liep vol water. Juist.. Na 2 uur scheppen hoopte we de boottocht gratis te kunnen krijgen maar zijn engels was ineens zo slecht dat ie er niks meer van begreep.. haha.

We gingen 3 dagen hiken in de jungle, wat onwijs gaaf was! De eerste dag liepen we 5 km tot we bij de rivier kwamen die we moesten oversteken. Dit hadden we niet echt voorzien, maar survivalers als we zijn trokken we onze schoenen uit (BIG BIG MISTAKE) en probeerde we over te steken. De stroming was echter veel te sterk en het kwam er op neer dat er naar de overkant gezwommen moest worden. Een paar uur later kwamen we bij ons hutje aan, waar we zodra het buiten donker werd in onze slaapzakken kropen en naar de geluiden van de jungle om ons heen luisterden..

De volgende dag liepen we 8 km en we klommen de top van de jungle op. Dit was HEL. 40 graden, gigantisch hoge wortels waar je je aan vast moest houden en de berg viel niet te beklimmen, maar goed, ook dit hebben we overleefd. Hierna deden we de Jungle Top Tree walk, heel gaaf maar opnieuw weer een attractie voor als je je leven beu bent. 170 meter hoog over de top van de jungle, loop je 300 m over een laddertje dat alleen vast hangt aan wat touwen aan de takken van de bomen.. Maar als we gaan gaan we met zn alle, en daar gingen we..

Je kan raden hoe blij we waren dat we na 3 dagen geleefd te hebben op crackers en water, geen bed en douche gezien te hebben eindelijk in een hotel incheckte. Na een goede maaltijd en lange douche sliepen we zeker 24 uur achter elkaar in een kamer met airco :D

Na de Jungle reisde we door naar de Cameron Highlands, waar we de theeplantages oa bezochten. Ook zagen we hier Native insecten van Maleisie, die ik liever niet had gezien nu ik weet hoe groot ze kunnen worden... (foto)

Na de C.H. namen we de bus naar Kotah Bahru, en vanuit hier namen we een bootje naar de tropische eilanden aan de oostkust. We bezochten Kotah Perhentian Kecil, wat gewoon paradijs was!! Hier hadden we 2 dagen. We lagen op het strand, werden bruin, speelde volleybal, we doken en snorkelden en deden eigenlijk niks anders dan lui vakantie vieren.. heerlijk :D

Gisterenavond namen we de trein terug naar Kuala Lumpur. Het was een overnachttrein met bedden, zodat je kon slapen. Juist, je kon net zo goed in deze trein slapen als je in een achtbaan kan, maar goed, we worden eraan gewend en na een paar uur heen en weer geslingerd te worden viel ik toch in slaap.. We vliegen vanavond naar Phuket, Thailand, waar we onwijs veel zin in hebben. We kijken allemaal heel erg uit naar de Full Moon Party, eind van de maand, dat word onwijs!!!

Hoop dat in ons koude kikkerlandje ook alles goed gaat, maar dat hoor ik binnenkort vast weer wel. Hele dikke kussen en liefs xxxx