Texas

22 juli 2009 - Albuquerque, New Mexico, Verenigde Staten

Buenos Dias!

McGuyver is verkocht...:( dus nu moeten we het weer met de bus doen...

We zijn van Houston naar San Antonio gegaan. Ze hadden ons al geweaarschuwd voor het busstation omdat dat naast de strengste gevangenis van Texas ligt, en dat was ook duidelijk te merken. We zaten in de bus met een aantal ex-gedetineerde, vol onder de tattoos, geen tanden, en door het dolle heen want sommige hadden 10 jaar vast gezeten en dus al 10 jaar de buitenwereld niet gezien...
De laatste avond in Houston was trouwens erg leuk. We zijn naar een bar geweest waar een jazzband optrad en wij met ons gemotiveerde dronken hoofd natuurlijk joelen en klappen.. Daarna werden we vriendelijk door de band uitgenodigd om mee te gaan naar een andere bar, wat echt supergezellig was!

In San Antonio zijn we 2 dagen gebleven. Het was overdag vrij saai maar s avonds echt leuk. Er waren allemaal attracties en musea oa van het Guiness book of records, een soort amerikaans maddam Tussaud, een soort karretje dan werd je rondgereden en kwam je terecht in de oorlog tussen mexico en USA, was best boeiend.
Daarna kwamen we terecht bij de Riverwalk, dat was echt vet! Je kan er vanuit overal terechtkomen je komt er via een soort metrotrappen naar beneden en dan kom je uit bij een ondergronds rivier vol met flora en fauna en barretjes en restaurantjes midden in een soort natuurgebied dus, zo gaaf!
Ook het mooiste hotel ooit gezien daar! Om de rivier heen gebouwd zodat iedereen over bruggetjes moet en met liften helemaal van glas zodat je de bossen ziet waar je doorheen gaat, zo gaaf!

De volgende dag zijn we naar El Paso gegaan, op de grens met Mexico.
Ze zeiden 1 van de gevaarlijkste plekken van de US, wat ook bleek. Alleen vorig jaar al zijn er 1100 politie-agenten vermoord en dit jaar meer dan 1000 toeristen.
El Paso grenst aan Ciudad Juarez en daar verdwijnen ieder jaar gemiddeld 1500 meisjes.. Dat is ook heel duidelijk op sommige plaatsen hangen honderden posters met ' Missing: ' en dan geschreven tekst omdat ze het niet kunenn betalen, echt triest.

Maandag zijn we 's ochtends in een mexicaans tentje gaan eten, maar het eten hier ben ik ondertussen echt kotsbeu!!! Voor iedereen die overweegt om naar amerika te verhuizen maar aan de lijn wil denken, doe het niet!! Groenten zijn bijna nergens te vinden (nee ik overdrijf zeer zeker niet!) en kosten in de supermarkt ong 10$ voor een maaltijd aan groenten, ipv 4$ die je betaalt voor een hele maaltijd met alles er op en eraan bij McDonnalds, Burger King, KFC, Wendy's, Denny's, Jack in the Box...noem maar op! OVERAL FASTFOOD! Natuurlijk zijn er restaurants waar je gezond kunt eten, maar dat kunnen wij dus niet betalen, samen met een hele hoop andere mensen! Zelfs tvreclames gaan: ' Don't give your child vegetables, they don't like it! Give them fried chicken!'echt onvoorstelbaar dat mensen daar voor vallen! Als je gezond wilt eten ergens betaal je rond de 50$pp. Voor gemiddeld (een broodje met 100 sauzen dus alsnog vet) betaal je 20, en voor de fastfood ketens ong 4$.
Het is ook on-voor-stel-baar hoe dik mensen hier zijn! soms moet je over de weg omdat hun heel het voetpad in beslag nemen, nee ik overdrijf niet!
Maargoed,

's middags zijn we naar een Mall geweest supergroot en ze hadden daar een Dollarstore!!! Alles koste daar maar 1 dollar, zo gaaf!!
Natuurlijk een hoop prullaria maar ook echt mooie sieraden en make up enzo! Vette sleutelhangers, 200 haarstiekjes voor 1 dollar haha ik vond het geweldig! Ik had mijn handen vol tot Ted zei: I don't think they sell backpacks here, which you'll need if you buy all that stuff. haha. Dus heb ik maar 8 dollar uitgegeven aan kleine dingetjes :(
' Savonds zijn we naar een gaybar geweest maar heej, wisten wij veel, het was toch gezellig anyway..

Gisteren aangekomen in Albuquerque, we zitten hier aan de Route 66..en vanuit hier weer door naar Flagstaff (Grand Canyon) en dan Vegas :D daar heb ik echt zin in dat word onwijs denk ik!!
Ik ga nu weer stoppen en wat foto's erop proberen te zetten, het volgende verslag zal waarsch pas over 2 weken ofzo zijn denk ik :D