Canyon, Vegas & San Diego

3 augustus 2009 - Los Angeles County, Verenigde Staten

Laatste verslag was vanuit Albequerque, vanuit daar gingen we verder naar Flagstaff, een klein plaatsje aan de Grand Canyon gelegen.
Rustig en peaceful, op de trein na die elke 20 min voorbij kwam met een hels lawaai. Is bij wet verplicht omdat ze geen spoorbomen hebben daar dus als waarschuwing, heel fijn, zeker snachts ;)
We zijn een dag met een tour mee geweest naar de grand canyon, en dat was echt super onwijs vet!! We waren met zn 14e in een busje, 2 uur ernaartoe en toen was het al feest in de bus haha. Toen we er eenmaal waren was het echt een ongeloofelijke ervaring! Je kan je niet voorstellen hoe het is om daar als mier tussen de rotsen en bergen en vooral het diepe dal te staan. Zo natuurlijk overal je moest echt uitkijken waar je liep want 1 stapje verkeerd en je dondert 3 mijl diep naar beneden!!
De oudste rots is daar 2 biljoen jaar oud, en als je rekent dat de aarde ong 4 biljoen jaar oud is kun je dus nagaan dat dat echt heeel oud is. De Colorado river stroomt door de Canyon en als je boven staat lijkt de rivier een halve meter breed, terwijl hij een mijl (1,6 km) breed is!!! Echt onvorstelbaar gewoon!

We hebben heel wat leuke mensen ontmoet die dag, en s avonds was er een grote bbq georganiseerd in het hostel, waar iedereen verder feeste onder het genot van een hapje drankje en wietje..

Die avond laat nog namen we de bus naar Vegas, die eig om 1 uur snachts zou vertrekken, maar goed de greyhound ondertussen kennende hadden we kunnen weten dat er weer iets zou zijn.
We stonden achteraan in de rij en voor de laatste 5 was geen plaats meer en zou er over 10 min een nieuwe bus komen, met een hele vriendelijke lache busschauffeur, Tom.
10 min werd 4 uur en Tom bleek een ongeloofelijke slechtgehumeurde eikel te zijn maar goed, we hadden onze tijd 4 uur lang doorgebracht met poker spelen op de vloer van t station want heej, we gingen tenslotte naar VEGAS!!

Toen we aankwamen waren we al zolang wakker dat we eerst een hotel opzochten om even te kunnen pitten. Toen we wakker werden gingen we een beetje de buurt verkennen, wat gelijk staat aan casino's. Echt niet normaal hoe die stad kan blijven draaien, elke 5 sec een casino, de een nog groter dan de andere!!
We namen de bus naar de strip en gingen wat spelen in Circus Circus, een show kijken in La Riviera, we zagen Casino Royale, Planet Hollywood, Treasure Island, Het Bellagio, Little Paris and Venice, en natuurlijk het MGM Grand...het grootste hotel in de wereld.
Dat is echt onvoorstelbaar!! een hotel met 8 zwembaden, met binnenin 3 caino's, een shoppingmall, leeuwen, een weddingchapel, verschillende bars en clubs, een beautysalon, noem maar op, zelfs een mac!!! Wat was dat gaaf om te zien!!

De volgende dag gingen we naar nog wat shows, en we kwamen martijn andy en matt tegen, die we hadden leren kennen in de Canyon. Hun hadden 2 kamers in het Sahara hotel, dus de volgende dag sliepen wij daar ook op hun kamers, dat was erg druk maar erg gezellig haha. Elke keer verstoppen voor de housekeeping hehe..
Het hotel was ook weer echt gaaf! Met een achtbaan en alles vanbinnen haha.. (check foto's)

Ik kan nog uren doorgaan over Vegas, zo'n indrukwekkende stad is het en dan midden in de woestijn!! Maar goed de volgende dag ging Ted verder naar San Diego, en Matt naar La.
Ik bleef nog een nachtje met Martijn en Andy en de volgende dag reden ook wij verder naar San Diego, waar we Ted weer zouden treffen in het hostel.

We zaten 1 nacht downtown in San Diego, wat een leuke plek was met allemaal barretjes winkels en allemaal iets drukker en groter.
Omdat de volgende dag dat hostel vol zat moesten we verder naar een andere, wat een heel goed iets bleek te zijn, we gingen naar het Ocean Beach hostel, 2 min lopen van Ocean Beach en Pacific Beach.. Heerlijke stranden, heel veel surfers en heerlijk weer!! Niet superheet maar toch wel een graadje of 28 elke dag, en veel zon! Ben dan ook weer lekker bruin :D
Omdat we niet alleen toe wilde kijken besloten we het er zelf ook op te wagen en we huurde 2 dagen een surfboard, dat was echt zo ruig!!
Ik snapte nooit wat mensen daar aan vonden om te surfen maar nu wel, ookal kan ik het nog niet zo heel goed. Alleen al het proberen en meters naar voren op zo'n bord door de golven glijden was echt relaxt!!
Het is ook niet voor niks een surfoord, san diego heeft de op 2 andere plaatsen na de hoogste golven! Zo hoog dat ik een paar keer dacht dat ik er in zou verzuipen.. Ze komen op je af, je haalt diep adem en ze overspoelen je gwn helemaal!! haha echt ruig!

'savonds verkende we de goedkope eettentjes en barretjes en hebben we heel wat mensen leren kennen tijdens het stappen. Het was echt heerlijk, een plek waar ik zo nog wat weken zou willen blijven! Maar er komen steeds meer plaatsen op mijn lijstje van wat ik nog wil zien en de tijd vliegt,dus moesten we weer verder, en zijn we vanavond net aangekomen in LA. Wat ook een bizarre stad is..
Hoeren, daklozen en hele rijke mensen. beetje contra en heel raar om te zien hoe dat hier samen leeft.
To be continued ;)