Australia - East Coast

17 februari 2010 - Cairns, Australië

Goedemorgen Nederland!!
Hier zijn we weer met het nieuws rechtstreeks uit Australie :)
Ik ben op het moment in Cairns, een van de noordelijkste plaatsen aan de oostkust. Nog een paar dagen en dan verlaat ik Australie en vlieg ik door naar Azie, waar ik eigenlijk onderhand wel heel veel zin in heb!
Maar eerst nog even de laatste belevingen hier;

Coffs Harbour
Na Sydney namen Rachel en ik de bus naar Coffs Harbour. Een vriend – Jason - die ik in New Zeeland ontmoet heb woont hier dus ik dacht ik kom er toch voorbij, dus zoek ik hem meteen even op.
We gingen iets met hem drinken en we gingen met hem en zijn vriendin uit eten. Wat heel relaxt was was dat hij ons zijn 4x4 voor de volgende dag leende zodat we Coffs konden gaan verkennen.
We reden naar Bellingen, een oud klein stadje waar we een beetje rondliepen. Ze hadden hier een rechtsgebouw zo groot als een slaapkamer haha, zo oud was het.
We reden verder naar Borrigo National Park, waar we wat watervallen zagen. Toen we in de souvenirshop waren waar ze van die grote plastic nepspinnen verkochten dacht ik grappig te zijn en ik legde er een op de grond naast Rachel, die zich vervolgens de tering verschrok natuurlijk, en krijsend de winkel uitrende. Beetje triest dat ik vervolgens ook de winkel moest verlaten, maar goed, ik had wel 3 uur lang ontzettend veel lol dus het was het waard.
Ik werd dan ook meteen gestraft doordat ik op de terugweg zelf gebeten werd door een spin..:( tot Rachels grote plezier uiteraard.
’s Avonds gingen we bbqen bij Jason thuis, en ik denk dat ik gerust kan zeggen dat die in het mooiste huis woont wat ik ooit gezien heb!! Hij woont in een bovenhuis, helemaal van hout en een schitterende veranda om zijn huis waar je mee in het regenwoud komt waarin hij woont… echt schitterend!

BYRON BAY
De volgende dag namen we de bus naar Byron Bay, waar we 5 dagen bleven.
Het hostel was absoluut een van de mooiste waar ik tot nu toe in heb gezeten, helemaal in de natuur. Je kon alleen koud douchen, al het afval moest speciaal verwerkt worden, vogels en lizzards liepen overal door de keuken en buiten, de insecten en kleinere vogels liepen over de toetsenborden, en nou zul je denken hmm lekker, maar eigenlijk voel je je echt in de natuur op die manier, ik vond het super in ieder geval!! Toen we net aankwamen zaten we buiten even te chillen tot Rachel ineens tegen me zei: Oh my god Charlotte, watch out and lift your feet very slowly… ik dacht ja zeker Rach haha na die spin daar trap ik mooi niet in..
Beetje jammer dat toen ze zelf op tafel sprong en ik toch een beetje bezorgd om me heen keek ik op nog geen 5 cm van mijn voet een slang van zeker 2 meter lang en 7 cm breed omhoog zag kronkelen naast mijn been. Ik ben niet bang voor slangen maar in Australie moet je overal voor uitkijken alles is giftig hier dus ik scheet m wel zachtjes uitgedrukt.
Iedereen kwam erbij staan, riepen dingen als: Stay still, jump on the table, en kick him! (ja niet de snuggerste die laatste..:s) Ik besloot maar stil te blijven zitten, op mijn hart na dat het hele hostel kon horen.. Na een paar seconden die uren leken ging ie eindelijk een andere kant op… Pff… Jaja, heerlijk zo in de natuur…

Toen we later naar het strand gingen zijn we daar jammer genoeg in slaap gevallen, met als gevolg dat we alle2 kei en kei verbrand terugkwamen. Ik verbrand soms een beetje op mijn neus ofzo, maar dit was echt raak. Ik moest die nacht met ijs op mijn gezicht slapen zo erg was het.
En de kamers in het hostel hadden geen airco, dus het was rond de 40 graden, Rachel kon geen nacht bijboeken omdat het hostel vol zat dus die sliep in mijn bed, alle2 zwaar verbrand dus mijn lichaamstemperatuur liep die nacht op tot zo’n 100 graden denk, beetje jammer..

De volgende dag gingen we naar Nimbin, een oud alternatief hippie stadje, waar je (voor Australische begrippen) alle drugs kan krijgen die je maar wilt..
We haalde daar Magic Cookies, en op de terugweg in de bus merkte we dat de magie ver te zoeken was…

Surfers Paradise
De volgende dag gingen we verder naar Surfers Paradise, waar we 2 pretparken bezochten, Wet n Wild en Movieworld. Was superleuk! In Wet n Wild aten we de rest van de koekjes, die (als je er 3 ipv 1 eet) wel aanslaan haha. We gingen van de glijbaan die echt veeel te hoog en heel gevaarlijk was in mijn ogen, en aten een ijsje in 2,5 uur tijd. Maar we hadden ongeloofelijk veel lol!
Movieworld de volgende dag, zonder koekjes, was ook superleuk! Het was niet zo druk dus we konden elke keer op de foto met tweetie, bugs, daffy en shrek en hoefde niet lang te wachten voor we in een achtbaan konden… Superleuke dagen!

STEVE IRWIN AUSTRALIA ZOO
Na Surfers gingen we door naar Brisbane, vanuit daar namen we de trein naar de Australia zoo.
Daar keken we onze ogen uit, echt de mooiste dierentuin die ik ooit gezien heb! De dieren zitten niet vast zoals bij ons maar alles loopt vrij rond, en alles is gebaseerd op Steve Irwin.
We konden vrij tussen de kangaroos rondlopen, op de foto met een koala, koala’s voeren, dichtbij de krokodillen zitten, in een vogeltuin waar ze vrij rondvliegen lopen, olifanten voeren, tijgers aaien, echt super!
Ook zagen we Steve Irwins vrouw, geen idee hoe ze heet..

In brisbane nam ik afscheid van Rachel, die in Brisbane bleef om een baan te zoeken terwijl ik meteen verder moest omdat mijn tijd langzaam op raakt..
We gingen een hapje eten en naar de film Valentines Day, en de volgende ochtend om 6 uur zwaaide ze me uit..
Ik nam de bus naar Rainbow Beach, want vanuit daar gingen we naar Fraser Island.

FRASER ISLAND
Ik checkte in en moest om 2 uur naar de meeting, waar we uitleg kregen over het eiland, hoe je 4x4 rijdt, routebeschrijvingen ed. We werden ingedeeld in groepen en ik zat in een groep met 2 stelletjes en 4 andere meiden. De andere groep met wie we gingen waren alleen maar jongens, namen als de Gay bus, wank tank, fage wagon ed vielen dan ook al snel haha..Al met al waren we met een superleuke groep..
We vertrokken naar Fraser Island, het grootste zand eiland op de wereld, en de enige plek op aarde waar bebossing groeit op zand. We namen de ferry en toen we overgestoken waren begon het avontuur. We reden meteen naar de andere kant van het eiland, iedereen met rijbewijs en over 2 jaar ervaring kon rijden, dus ik mocht beginnen, maar ik vond het super en ik reed het grootste gedeelte van de trip haha.. We reden door zee, over het zand, zagen dode dolfijnen op het strand (aaah…) een schipbreuk, en liepen naar de top van het eiland vanwaar je dolfijnen en haaien kon zien.
We kampeerde die nacht op het strand, en toen we allemaal buiten in onze slaapzak lagen, de tenten waren veel te warm, lagen we onder de mooiste sterrenhemel met de meeste sterren ooit! Je kon de vorm van de melkweg gewoon zien, zoveel waren het er!
Zo lagen we daar, biertje erbij, Lisse speelde gitaar, en de Dingo’s (wilde honden, naar het schijnt gevaarlijk maar wij vonden ze vooral nieuwsgierig) die op hun beurt een kijkje kwamen nemen..

De volgende dag gingen we naar Lake McKenzie, een helder fresh water lake waar je zo doorheen kon kijken. Het was heel warm dus daar zwommen we de hele dag tot we regen kregen.
We zette onze tentjes op en speelde drinking games tot we er allemaal bij neervielen..
De dag daarna reden we weer naar Lake McKenzie en nog een stuk verder over het eiland tot het tijd was om terug te gaan. Was echt een superervaring!!

AIRLIE BEACH
Na Fraser ging ik door naar Airlie Beach vanuit waar ik 3 dagen ging zeilen, snorkelen en duiken door de Whitesundays. Dat was echt supervet!! Heb mijn intro dive hier gedaan en vond het absoluut geweldig! Met het snorkelen alleen al zag je zoveel moois! Het koraal en alle verschillende soorten vissen zijn echt geweldig!!!
De eerste dag zaten we alleen op de boot, en het water was niet zo ruig dus dat ging allemaal nog goed. De volgende ochtend werden we iets ruiger wakker omdat je van de ene kant van de boot naar de andere geslingerd werd...We gingen snel het water in om te snorkelen. Na een uur gingen een paar mensen onder wie ik scuba diven, en ik vond het echt onwijs!!!! De hele dag hebben we in het water doorgebracht,en aan whitehaven beach, een schitterend mooi strand. s avonds speelde we spelletjes op de boot.
Na 3 dagen gingen we terug naar de marina. Ik nam een douche (godzijdank na 3 dagen...) en toen namen Abbie en ik de bus door naar Cairns...
Over een paar dagen post ik dat verhaal en foto's, want ik ga hier ook de boot op morgen, en meer snorkelen en duiken door het great barrier reef...
Meer daarover volgende week :D
(oh jaja wat zal Bas jaloers zijn als ie dit leest en straks mijn filmpjes ziet ;))

Dikke kussen, liefs