LA, San Fran, Big Bear & Canadaaa

13 augustus 2009 - Vancouver, Canada

Daar zijn we weer..
Vanuit San Diego zijn we doorgereden naar LA, Hollywood.
Eerste nacht in het USA Hollywood Hostel gezeten, duur maar het was de prijs waard. We kwamen 's avonds aan en er was nog een stand-up comedian bezig in het hostel. Nog wat gedronken en toen het bedje ingedoken.
De volgende dag moesten we uitchecken omdat ze geen plaats meer hadden, en zijn Martijn en ik naar een ander hostel midden in Hollywood op de WALK OF FAME inecheckt. Ik had ondertussen afscheid genomen van Ted, want die moest weer terug richting huis.
Het 2e hostel was bagger,maar op een vette locatie dus we deden het er maar mee.
We aten wat en reden wat rond, tot we bij de Warners Brothers studio's aankwamen. Je kon van buiten een kijkje op de set nemen, en je kon zien wat ze daar zoal filmde, zoals ER, Cold Case, Crash ed. Echt gaaf om een van de grootste filmsets te zien! Gewoon straten lang.
Daarna zijn we naar Beverly Hills gereden, Rodeo Drive natuurlijk! Daar vielen we nogal op met onze Mazda haha... meer limo's dan gewone auto's, nouja, gewoon... overal ferrari's, porshes, lamborghini's, lotus, bently... we reden supervoorzichtig want als je daar iets ramt ben je niet blij...
We waren natuurlijk op zoek naar Celebs maar helaas, die zaten allemaal in dr tuin die dag denk ik.
Was wel gaaf om door de straten te rijden en de 'huisjes' te bekijken die wij waarsch van ons leven niet kunnen betalen.
Ook hebben we nog een tourbus achtervolgd (die daar overigens niet blij mee was) die naar huizen van bekende sterren reed, dus we hebben wel wat bekende huizen gezien, we weten alleen niet van wie haha :S
Daarna zijn we naar Malibu gereden, prachtige stranden!
'S avonds zijn we over de walk of fame gelopen, waar je om de 3 seconden bekende sterren ziet, nouja, imitators dan. Zo hebben we Michael Jackson ( beetje vreemd ;)), Marilin Monroe, Jack Sparrow, Batman, Superman, Spongebob, Micky Mouse ed gezien.

BIG BEAR
De volgende dag zijn we naar BIG BEAR gereden. Vanuit de drukke stad richting alleen maar natuur. Hoge steile bergen, bomen en heldere lucht. Het was een rit van 6 uur, en hoe hoger we kwamen hoe steiler de weg werd. Het was een smal weggetje zonder vangrail :S en de afgrond van zo'n kilometer hoog zat aan mijn kant. 80 schietgebedjes later kwamen we aan in 'the Village' (ja van de film) en dat was prachtig! Een heel klein stadje midden in de bergen, allemaal houten chaletjes en hier en daar een skilift. In de winter moet het daar nog mooier zijn! we kwamen aan bij het hostel, ookal zo mooi, een houten chalet met allerlei gratis faciliteiten, echt gaaf!
Martijn ging nog even vissen, en 's avonds gingen we naar een bar, met de plaatselijke bevolking aan de bar (10 man) en we hadden geluk want het was karaoke...;) Maar het bier kostte niks en het was zeker gezellig!

De volgende dag bezochten we het Joshua Tree National Park.
Een park vol met bomen, bomen, rotsen, nog meer rotsen, en bomen.
Het was wel mooi om te zien maar ik vond het nadat we voor de 10e keer een rots gingen bekijken niet zo heel spectaculair meer.
Er was een weg die je naar beneden kon hiken om naar het enige water daar, (want het is midden in de woestijn) te gaan kijken met een mooie dam, en na 2 km gehiked te hebben kwamen we tot de ontdekking dat het te droog was, het water was zand geworden en ik voelde me dood.Heel fijn je mocht het water wel drinken, je mocht er alleen niet in zwemmen :S

SAN FRANCISCO
De volgende dag reden we naar San Francisco, een rit van 10 uur en we kwamen er dus 's avonds aan.
We hadden dit hostel geboekt want alle andere 16 hostels zaten vol. Toen we er aankwamen snapte we waarom dit nog plek had. Het was een crappy shithole, zoals ze het hier zeggen :)
Het duurde 2 uur voor we ingecheckt waren, en ze waren aan het verbouwen. Schoonmaken deden ze er 1 x per nooit, het stonk, en de wc durfde ik iig niet aan te raken. Maar goed, we kwamen Alan tegen (El Paso, Flagstaff) en die zei dat we naar het dak moesten komen, waar we ook Walker en Jason ontmoette.
We haalde wat bier en zaten tot het licht werd op het dak van het hostel, Jason speelde supergoed gitaar en we zongen totdat we te dronken werden om de lyrics nog te onthouden...

De volgende dag zijn we de straat op gegaan, en ik heb ondertussen wel wat gezien in Miami en New York enzo, maar dit sloeg echt alles.
De straten zaten vol met daklozen, elke 20 seconden (ik overdrijf niet) kwamen er 3 naar me toe voor geld, sigaretten, drugs, eten ed. Sommige waren echt mental, ze praten allemaal in zichzelf en sommige rende de straten op schreeuwend en op auto's afrennend, zo gestoord dat je bijna hoopte dat de bestuurder wat meer gas gaf.
Als je daar zo over straat loopt begin je wel heel erg te respecteren wat je hebt, dat je in een land als NL geboren en getogen bent en dat je genoeg geld hebt voor eten en een dak boven je hoofd.
Ik werd het op een gegeven moment ook echt beu, want ze gaan heel ver. Als je bij de bank staat te pinnen komen er 30 tegelijk met dr bekertje op je afgerend, "you've got some spare change? Do you've got a spare sigaret?" dan stond ik echt op het punt om te antwoorden: Natuurlijk heb ik wat geld, heb je terug van 100? Of natuurlijk heb ik wat sigaretten over, ik heb een pakje van 10 gekocht en 10 extra om uit te delen.. Het klinkt zo mss heel hard maar als je daar over straat loopt word je echt gek, niemand laat je met rust, iedereen komt bedelen.
We zijn die dag naar Fisherman's Wharf geweest, waar we de pier zagen met honderden zeeleeuwen erop, zo schattig :) Ook zagen we het eiland met Alcatraz, we liepen 100 trappen op naar de top van SF, we dronken koffie in Little Italie, speelde pool en 's avonds zaten we weer op het dak zoals de vorige avond.

Zo hebben we nog wat dagen gehad, ondertussen zijn we aangekomen in Canada.
Toen we de grens over wilde was dat wel een heisa. We moesten de auto aan de kant zetten en ze gaven ons apart een heel kruisverhoor, hoelang we elkaar al kende, wat voor werk ik deed, wat ik in Canada ging doen, of ik in aanraking met drugs was geweest, hoeveel geld ik bij had, wat ik voor de rest allemaal bij had, of ik zeker wist dat er geen drugs in de auto lagen...Anyway, het duurde een uur. Daarna onderzochten ze de auto nog van voor naar achter en ja hoor, na 2 uur konden we dan eindelijk verder.

We zitten nu in een hostel in Vancouver, we hebben hier oa Chinatown, Gastown, schitterende natuur ed gezien, maar daarover de volgende keer meer.
Het is hier iig FANTASTISCH! :D

Greets & Love from Canada