New York

28 juni 2009 - New York City, Verenigde Staten

Daar ben ik dan, in Amerika :)
Ik ben goed aangekomen de 22e, al was het wel een lange vlucht, en ging er het een en ander mis op JFK, de controle pakte mijn vingerafdrukken niet dus dat was weer een gedoe, maar mocht uiteindelijk toch door.
Toen ik mn tas had gehaald, had ik echt geen idee hoe nu verder. Dus ik vroeg wat info en nam de subway naar Jamaica Station, en vanuit daar de subway naar Manhattan.
Toen ik aankwam op Lexington Avenue, de straat waar mijn hostel aan grenst, was ik op 47th street.
Ik moest naar 94th street en dacht dat ik dat wel kon lopen...maar dat bleek een wandeling van een dag te worden dus hield ik een taxi aan en liet me er afzetten.
Weer wist ik niet waar ik heen moest en ik was zo slim geen adres mee te nemen, dus belde ik ergens aan en een vriendelijke vrouw opende de door en googlede het adres voor me, ze liep met me mee naar het hostel.
Ik was zooo blij dat ik er was!!

Toen ik aankwam zat Johan (iemand die ik zou ontmoeten daar via travelbuddy) al op me te wachten samen met Ben, een jongen uit Engeland. We zijn meteen de omgeving gaan verkennen en daarna ben ik in mn bedje gekropen, want ik was doodop.

De volgende ochtend ben ik vroeg opgestaan voor het ontbijt, wat ik beter niet had kunnen doen, want het was 3 x niks haha, maar goed.
We gingen met Hannah, kamergenootje, Ben, Ted (die was om 7 am aangekomen die ochtend) en Johan naar Central Park. Dat was echt cool om te zien!
Zo mooi en rustig maar toch druk.
Allemaal mensen die dr hond uitlaten en joggen, zoals je op tv ziet is het dus echt :)
Ook speelde er een dixie bandje, heel gezellig :)
' Smiddags zijn we gaan eten in Chinatown, supergoedkoop, 4 euro voor een complete maaltijd, en superlekker!
Daarna hebben we de Ferry naar Staten Island genomen, dat was heerlijk. Het was superheet in NY en supervochtig, dus even uitwaaien is heerlijk.

' S avonds zijn we wat gaan drinken in een bar, was heel gezellig. Echt amerikaans dus veel gezuip en old american music.

Woensdag 24-06
Zijn we met zn 4e naar het Empire State building gegaan, we zijn naar boven gegaan en dat uitzicht was prachtig! Dan realiseer je je pas echt waar je bent! Overal gebouwen zo vol gebouwen dat er weinig ruimte over is, maar als je recht vooruit kijkt zie je de rivier met daarachter New Yersey. Zo mooi.
Het is zo'n wereldstad, niet normaal.

Daarna hebben we een wandeling over de Brooklyn Bridge gemaakt, vanuit daar zie je de skyline van NY. Het begon keihard te regenen maar het was warm dus liepen we verder, we hebben echt superhard gelachen omdat iedereen rende en wij gewoon genoten van het uitzicht en de auto's bekogelen met zwarte bessen...

' Savonds zijn we meegeweest met de Pub Crawl, dat organiseert Big B vanuit het hostel.
Hij doet zn naam eer aan want heb nog nooit zo'n grote dikke zwarte man gezien! Echt zoals in een programma van de dikste man ter werled, hij kon amper lopen en had een handdoek om m de hele tijd om zn zweet af te vegen. Anyway, de crawl was supergezellig.
Er waren spellen, dan had je glazen bier op een plank staan en pingpongballetjes en moest je je balletje bij de tegenpartij in een glas gooien en dan dronken ze dat op. Het hele idee was dus gewoon lazerus worden maar het werkte en was superleuk!

Donderdag 25-6 zijn we overdag naar Times Square gegaan, was echt indrukwekkend! 4000 man die een zebrapad oversteken!!
Overal grote Billboards en lichtjes enzo, echt gaaf!
Ook hebben we ground Zero gezien, een groot gat in de grond nu want ze bouwen er nu 1 tower ipv 2.
Overal nog steeds bloemen voor 11 sept, zolang geleden maja goed MJ is ook nog steeds op het nieuws elke minuut dusja, dat nieuws hoorde we toen we terug kwamen in het hostel.
Heel amerika in rep en roer, overal mensen in shock en overal MJ muziek. Niet normaal echt alles draaide die dag alleen nog maar om hem.
ALLE tv zenders hadden het er continu over..en mensen buiten huilde gewoon..beetje overdreven maargoed.
Er was een toga party georganiseerd, iedereen lakens om haha.
5 dollar en BBQ was gratis free alcohol de hele avond dus dat was wel lekker. Daarna hebben we met een hele groep drinkin games gespeeld, dus iedereen was zat aan het eind van de avond.
Toen zijn we nog naar een gay bar geweest, vond ik wel gezellig met de groep maar was heel blij dat ik niet alleen was! Overal naakte mannen, haha jaja dat vond ik niet zooo'n probleem, maar het waren net vrouwen dus toch een beetje raar...

Vrijdag 26-06

Overdag een beetje rustig aan gedaan, wat rond gelopen en wat gegeten. Savonds zijn we naar PASCHE NEW YORK gegaan, dat was zooo cool!
Een van de vetste clubs in NY. Op de wc hadden ze gwn schoenen die je kon dragen, nieuwe! En overal make up en parfum dat je kon gebruiken!!
En vrouwen die je dan hielpen of opmaakte haha en die je handen droogde als je ze gewassen had, zo glamorous!! Ik was echt onder de indruk overal lounge ruimtes 6 verdiepingen dj's, gewoon muziek, tafels sofa's lichtjes VIP ruimtes, waar ook echt bekende mensen zaten kennelijk..
Dus mss heeft Will Smith wat opgestoken van mn dance moves haha ;)

Zaterdag hebben Ted en ik NY verlaten en hebben we om 3 pm de bus genomen van NY naar Charlotte, ik dacht, daar moet het wel vet zijn!!
14 uur later, 5 am vanochtend kwamen we hier gebroken aan, maar we hebben een leuke reis gehad, allemaal spelletjes gespeeld en gezongen ed.
Omdat het een vrij kleine stad is is het rustig weinig toeristen en dus geen hostels en campings, dus moesten we overnachten in een motel.
Vrij goedkoop maar super luxe dus dat was heerlijk!
Een echte douche en had zelfs een fohn!!! haha.
En een supergroot bed voor mezelf alleen!!

Het is hier nu 39 graden en we gaan zo naar een gratis festival hier in het park.
Het is echt een mooi stadje hier zal zo wat foto's maken.
Waarschijnlijk laat ik volgende week weer een nieuw verslag achter, hoop dat jullie hiervan hebben genoten, ik iig wel :)
De foto's volgen zometeen.

Heel veel liefs voor jullie allemaal!
Ik mis jullie allemaal wel een beetje maar heb ook weer niet echt tijd voor heimwee dus dat scheelt!
Je kan me altijd mailen, en mn nieuwe nummer heeft ons ma. kan niet smsen alleen ontvangen en bellen gaat wel.

Dikke kussen en geniet van het mooie weer daar! Liefs, Charlotte